středa 13. července 2016

Londýn - 1. část

Díky své kamarádce Verče ( její vymazlený blog najdete ZDE) jsem měla možnost se podívat do hlavního města Anglie za minimální peníze a díky její znalosti města jsem měla tu nejbáječnější průvodkyni, kterou jsem mohla mít :))

Nejen že jsem navštívila poprvé Anglii, ale také jsem poprvé letěla letadlem, což byl zážitek sám o sobě :D Ráda koukám na různé cestopisy a ráda čtu i časopisy a knihy o cestování, a tak jsem měla určitou představu o tom, co mě čeká. To jsem si myslela, realita byla jiná, hezčí. Pořád jsem byla uchvácená, udivená...Nejedenkrát jsem si vzpomněla na hlášku z filmu Slunce, seno.. "A když se něčemu divíte, tak alespoň zavřete hubu, Kelišová." 

No a teď trošku k popisu mojí cesty.

Letěla jsem v pátek, 24. června, v den, kdy jsem měla poslední zkoušku ve škole, kterou jsem úspěšně splnila, takže moje spokojenost a radost byla o to větší. Letěly jsme se společností Ryanair, což je jedna z nízkonákladových leteckých společností. Čekání na letišti bylo pohodlné, příjemné, všechny kontroly v pořádku, až na poslední, kdy jsem byla vybrána k namátkovému testu na drogy. Ač drogy neberu, stejně jsem si připadala divně :D U brány jsme si pak počkaly na přílet letadlo a mohlo se letět. Moje první uchvácení už bylo letadlo, bylo to něco nového. Bohužel, ač jsem si žvýkáním málem vykloubila sanici, zalehlým uším jsem neunikla. V Londýně jsme hodinu stály ve frontě u příletů, což bylo unavující a nudné.


O bydlení jsem se starat nemusela, bydlení zajistila Verča u jejího taťky, který v Londýně bydlí. Mimochodem, fajn pán, dlužím mu Becherovku :D Měla jsem samostatný pokoj i s koupelnou a WC, takže luxus :)

První den jsme strávily nakupováním, na Stratfordu v obrovském obchodním domě Westfield. Přiznám se, že mi ten den nákupy nějak nesedly, ani sama nevím proč, a tak jsem si spíš okoukla okolí a tak. Nakonec jsem ve Victoria´s Secret ukořistila jeden sprchový gel, který krásně voní po růžích. Tři a půl libry, nekupte to ;) Navštívily jsme také Primark, Superdrug, Sports Direct a jiné. Každopádně se mi líbila architektura Stratfordu :)


Další den, v něděli jsme se vydaly na památky Londýna, takže London Eye, Big Ben apod. U London Eye se nacházel Mořský svět, Dům voskových figurín, Hororový dům či Dream Works obchod, kde se mi hrozně líbilo, hlavně plyšový Oslík a Perníček :) Bohužel jsem cestovala jen s příručním zavazadlem, takže jsem musela myslela na to, že bych tyto věci neměla kam dát.



Takové jsme byly v Národní galerii na Trafalgar Square. Jsem překvapená, že Anglie vydá na kulturu tolik peněz, aby vstupné bylo free. V galerii jsem viděla všechny možné obrazy od známých umělců. Přišla jsem na to, že Londýn je město umění. Před galerií se to rojilo umělci, zpěváky, malíři, tanečníky...A opravdu to byli lidé v obrovským talentem. Moc se mi to líbilo, viděla jsem něco, co bych v Čechách neviděla. 

A tím dneska končím svůj článek, vychutnejte si pár fotek, které jsem pořídila před galerií či v ní a také klasiku Londýna jako jsou červená telefonní budka či Double decker.

S pozdravem, Mája









Žádné komentáře:

Okomentovat