úterý 23. února 2016

Recenze: G. Flynnová - Zmizelá

G. Flynnová - Zmizelá

Dnes přináším recenzi na knihu Zmizelá, kterou jsem dostala od svého přítele k Ježíšku :)

Amy zmizí beze stopy v den pátého výročí svatby s jejím manželem Nickem. Vše nasvědčuje tomu, že Amy někdo unesl, v domě nalézáme stopy boje, zapojenou žehličku a po pozdější expertize i stopy vytřené krve. Všechny vodítka vedou k Nickovi, který je později podezřelý z vraždy své ženy. Přiznám se, zhruba sto stran jsem si myslela, že to Nick opravdu je, ale po přečtení dalších stran jsem získala jisté pochybnosti, které se ukázaly jako správné.

Kniha je psaná z pohledu Nicka i z pohledu Amy. Amyina část je psaná formou deníkových záznamů.  Děj je velmi napínavý, má spád, jde vidět, že autorka zápletku příběhu promyslela do největších detailů. I zkušený čtenář detektivních příběhů a thrillerů bude mít jisté pochybnosti o tom, kde a kdo vlastně Amy je.

Amy je krásná a všemi obdivovaná blondýnka z New Yorku, pochází z rodiny dvou psychologů, kteří zbohatli na psaní knih o "Úžasné Amy". Živila se jako spisovatelka - psala psychologické kvízy do ženských časopisů. Nyní je nezaměstnaná. Nicka miluje z celého srdce, nehádá se s ním, když přijde pozdě opilý z baru a nerozčiluje se nad maličkostmi. Jen má jedno překvapivé tajemství...Amyiny deníkové záznamy ukazují to, jak byla úžasná, oddaná manželka. Odkrývá problémy jejího a Nickova manželství, to jak s ní ošklivě jednal a nakonec i to, že jí podvádí. Dále se v záznamech dozvíme, kde se Amy nakonec skrývá a co jí k jejímu zmizení vedlo.

Nick je také spisovatel, kterému se příliš nedaří, a tak končí jako nezaměstnaná osoba závislá na finančních prostředcích své ženy. Na půl úvazku vyučuje na univerzitě tvůrčí psaní a je spolumajitelem Baru. Je egoistický, neumí dávat city najevo, nemá rád svého otce. Nesnáší Amyinu "hru", kterou mu připravuje každý rok na výročí svatby, díky tomu končí každé výročí hádkou. Nickova část příběhu nám odhalí, co se děje přesně po zmizení Amy a i to, že i když už jí nemá rád, tak že i přesto po ní pátrá a snaží se vyluštit její "hru", která se váže k pátému výročí svatby. Po vyluštění všech hádanek moc nadšený není. Dále se dočteme o spolupráci Nicka s policií, s rodiči Amy a s celým týmem dobrovolníků, kteří pomáhají Amy hledat.

Kniha je v pevné vazbě, 512 stran, v kamenných obchod ji vídám v rozpětí 329 - 369 korun.

Tento titul přináší nečekané rozuzlení a nevím jak ostatní čtenáři, ale já jsem byla z přečtení knihy celkem rozhozená a pořád jsem musela myslet na příběh. Vzhled obálky je jednoduchý, přesto designově dokonalý.

Knihu doporučuji všem, kteří mají rádi tajemno, baví je u čtení myslet a uvažovat a rádi cítí, když jim "jde mráz po zádech". Kniha má přes 500 stran, takže čtenáře zabaví na delší dobu, ale zároveň si může být jistý, že ani jedna přečtená strana není stranou marnou, bez děje.

Kniha se dočkala i filmového zpracování. Myslím si, že film stojí za to vidět.  Přikládám trailer :)