středa 9. března 2016

Není kniha jako kniha, aneb ne všechny jsou jen ke čtení

Dobrý večer, 

dnešní článek chci věnovat novému fenoménu a to antistresovým omalovánkám. Už  od loňského roku jsem pozorovala stále masivnější propagaci těchto knih, nejvíce však v období září - říjen. Nejdříve jsem si řekla, že si žádné omalovánky kupovat nebudu, ale pro mě, kreativce, to nakonec bylo nemožné :) Nejdřív jsem o omalovánky soutěžila (a překvapivě nic nevyhrála), a pak jsem se vydala do knihkupectví. 

Překvapil mě obrovský výběr. Nevěděla jsem které. Nakonec jsem zvolila omalovánky s názvem Čarovný les. Proč? Protože miluji lesy, přírodu, vůni mechu, klid. A omalovánky? Jsem ráda, když se mohu "piplat" s detaily a malými plochami, které mi právě tyto omalovánky nabízely. Tato kniha má i tématiku a když jí listujete, objevíte i určitou posloupnost a příběh. To mě taky baví. 

Na novinových stáncích jsem omalovánky už také viděla. Vzory nejsou špatné, ale papír bývá nekvalitní, takže se rychle a jednoduše prokreslí. 

Přiznám se, že nejvíce vybarvuji ve škole (tam je stresu habaděj :P), a pak doma, kupodivu, když jsem nějak rozrušená. Ono se totiž vyplatí do vybarvování ponořit. Nic nevnímám, na nic nemyslím. Jediné, co mi běží hlavou je, abych nepřetáhla, zvolila vhodnou kombinaci barev. Opravdu odbourám stres, nebo ho alespoň o krapítek snížím.

Nejsem žádná umělkyně, neumím kreslit, a tak jsem ráda, že mám možnost  obrázkům vdechnout barevný život.

Vybarvuji obyčejnými pastelkami značky Maped nebo Progresso. 

Nyní mě čeká stáž v Německu, a tak si chci koupit "Mudlovské omalovánky" v němčině a po vymalování lesa také "Ztracený oceán" od stejné autorky.

Baví vás malování také? Doporučíte mi nějaké další knihy omalovánek? 








1 komentář:

  1. Čarovný les je nádherný :) Také jsem propadla omalovánkám. Můžeš mrknout na můj blog Touhy a lásky, nějaké příspěvky o kreslení tam taky mám :)

    OdpovědětVymazat