neděle 8. května 2016

Recenze: P. Renčín - Vězněná

Knihu, která přináší plno strachu, zvědavosti a tajemna, jsem dostala k narozeninám od mého přítele.

Příběh, který vypráví na střídačku dvě osoby, učitel ve středním věku Martin a jedenáctiletá slečna Mája se vám doslova zažere pod kůži a nebudete mít klid, dokud knihu nedočtete. Bude se ve vás míchat zvědavost, strach, odpor či nevěřícnost. Dokud nebudete mít knihu dočtenou, budete na ní myslet, ať budete dělat cokoli. Ano, přesně tento účinek kniha má.

Jak jsem již výše zmínila, tak knihu vypráví dvě osoby. S Martinovým příběhem se budeme setkávat z pohledu současnosti, Mája nás zavede do dob komunismu. A jak je zřejmé, tyto dva příběhy se protnou.

Martin je učitel na gymnáziu. Celkově je nespokojený se svým životem, samotář, jediným přítelem je mu láhev Jacka Danielse, se kterým se přátelí velmi vehementně. Trpí strašlivými nočními můrami, realita mu splývá se sny, projevuje se zmateně a agresivně. Je si jistý, že ho ovládá nějaké zlo. Všechny noční můry se pojí s lesem a tajemnou ženou. Dochází k psychiatrovi, ale léčba nepomáhá. Poté, co napadne ve vzteku studenta a následkem toho ztratí jediným středobod svého života, zaměstnání, odjíždí na Šumavu rozkrýt tajemství svých snů.

Mája je milá, rozpustilá a bezstarostná holka. Těší se z každého dobrodružství a ráda objevuje svět. Její rodiče se rozhodnou emigrovat a s emigrací jim má pomoci jeden starousedlík ze Šumavy, který je lesem převede přes hranice. Jelikož Májiny rodiče musí ještě něco vyřídit, pošlou Máju samotnou vlakem z Prahy na Šumavu. Mája cestu zvládne a na nádraží si jí vyzvedne tajemný pan Šváp. Působí trochu hrůzostrašně, ale o Máju se stará hezky, i o rodiče, když dorazí. Mája při svých toulkách lesem ale narazí na něco, na co narazit neměla...

Kniha je v pevném obalu, má 236 stran a stojím kolem 279 korun.

Knihu doporučuji milovníkům hororů a Stephena Kinga. Lidé, kteří nemají rádi čtení o násilí, by se této knize měli vyhnout.

Znáte tuto knihu? Čtli jste jí? Jaké ve Vás vyvolala pocity?